La comunicació local té ànima. L’ànima d’aquells que hi van creure fa 25 anys i d’aquells que l’han fet gran durant tot aquest temps mentre obrien les portes de la ràdio, la televisió o el diari a fornades d’estudiants amb més ganes que experiència per aprendre un ofici i forjar amistats que ens han acompanyat fins ara.
La informació local a Sant Cugat té professionalitat, qualitat i l’ambició de ser capdavantera també en la utilització de les noves tecnologies. Conèixer Sant Cugat a fons contribueix a sentir la ciutat més pròxima. La comunicació local cohesiona i a l’hora té la responsabilitat d’obrir-se a tothom, també a les veus discordants. Tot això és possible a través del diari, la premsa gratuïta, la ràdio, la televisió, els blogs de santcugatencs, d’entitats i d’associacions i ara també amb el portal multimèdia Cugat.Cat. Milers de persones es connecten o segueixen diàriament algun d’aquests mitjans. En aquest món global, el local és cada cop més important. Els anglosaxons ja tenen un terme per això, “glocal”. El nostre terreny de joc s’ha fet més gran i tenim més accés a la informació però allò que ens identifica és el nostre entorn més pròxim.
Als Estats Units es va fer molt popular la sentència d’un periodista del Tulsa Tribune d’Oklahoma, Jenkin Lloyd Jones, que el 1948 va assegurar que "si escrius sobre temes locals, has d'anar en compte amb els teus veïns; però si et dediques a pontificar sobre l'Afganistan, no has de témer res...” El món ha canviat molt des d’aleshores i la informació viatja arreu del món en temps real. Però continuo pensant que la informació local és de les més valentes de fer, cara a cara amb aquells que coneixes personalment, sobre decisions que afecten el dia a dia. Surts al carrer i et recorden la lliçó apresa després d'anys i desencants de que és impossible fer-ho bé per tothom. Però aquesta proximitat també fa l’ofici molt més gratificant.
Article publicat al Diari de Sant Cugat
La informació local a Sant Cugat té professionalitat, qualitat i l’ambició de ser capdavantera també en la utilització de les noves tecnologies. Conèixer Sant Cugat a fons contribueix a sentir la ciutat més pròxima. La comunicació local cohesiona i a l’hora té la responsabilitat d’obrir-se a tothom, també a les veus discordants. Tot això és possible a través del diari, la premsa gratuïta, la ràdio, la televisió, els blogs de santcugatencs, d’entitats i d’associacions i ara també amb el portal multimèdia Cugat.Cat. Milers de persones es connecten o segueixen diàriament algun d’aquests mitjans. En aquest món global, el local és cada cop més important. Els anglosaxons ja tenen un terme per això, “glocal”. El nostre terreny de joc s’ha fet més gran i tenim més accés a la informació però allò que ens identifica és el nostre entorn més pròxim.
Als Estats Units es va fer molt popular la sentència d’un periodista del Tulsa Tribune d’Oklahoma, Jenkin Lloyd Jones, que el 1948 va assegurar que "si escrius sobre temes locals, has d'anar en compte amb els teus veïns; però si et dediques a pontificar sobre l'Afganistan, no has de témer res...” El món ha canviat molt des d’aleshores i la informació viatja arreu del món en temps real. Però continuo pensant que la informació local és de les més valentes de fer, cara a cara amb aquells que coneixes personalment, sobre decisions que afecten el dia a dia. Surts al carrer i et recorden la lliçó apresa després d'anys i desencants de que és impossible fer-ho bé per tothom. Però aquesta proximitat també fa l’ofici molt més gratificant.
Article publicat al Diari de Sant Cugat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada